Łączna liczba wyświetleń

środa, 19 grudnia 2012

Wensday's book/ środowa książka- The Devil Wears Prada/ Diabeł Ubiera się u Prady

*cykl będzie co dwutygodniowy ponieważ, moja ilość wolnego czasu na czytanie częstsze jest ograniczona:)*

Dzisiejsza pozycja jest wszystkim lub więksości przynajmniej, znana. Ze 2 lata temu oglądałam film, który mi się spodobał, a że ten rok jest pod znakiem czytania książek to stwierdziłam, że wezmę się za książkę. I teraz rada:

JEŚLI KTÓRAŚ Z WAS NIE CZYTAŁA KSIĄŻKI TO PROSZĘ NIE OGLĄDAJCIE FILMU! POLECAM NAJPIERW KSIĄŻKA A POTEM FILM:)

Zawsze jest tak, że film nie równa się książka ale tutaj jest tyle niedomówień, przeinaczeń itd, że szkoda gadać.Może to dlatego, że nie jest to ekranizacja? Tak jak film sam w sobie jest fajny tak w porównaniu z książką to kicha. Muszę przyznać szczerze, że czytając ze strony na stronę co raz dalej, porównywałam sobie moją pracę i szefową do tej z Runway'a, czyli miejsca pracy Andy- głównej bohaterki.

Dziewczyna stara się przemęczyć piekło tej pracy przez rok, żeby potem mieć otwarte drzwi do gazety w kórej chce pisać- co jest jej marzeniem. Zaciska więc co raz bardziej zęby i stara się przetrwać w świecie, falbanek, Prady, Donatelli i butów od Blahnika:>

W książce bardzo duzo się dzieje, czytelnik szczerze współczuje Andrei i zacyna nienawidzieć Mirandę czyli szefową z piekła rodem. A przynajmniej jak tak miałam:)

Mój egzemplarz pochodzi z biblioteki/ My book is from the library
the amount of pages/ilość stron- 447
author/autor- Lauren Weisberger
the year od edition/rok wydania- 2003

Co jest fajnego dodatkowo w tej książce? To wszytsko na prawdę się wydarzyło. Może z innymi imionami itd ale to się wydarzyło i zdarza się takż ena codzień w innych firmach:)

Lektura wciagająca, sprawiając,a że "musisz" przeczytać jeszcze chociaż 5 stron żeby dowiedzieć się co się wydarzy dalej.

Zachęcam!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

There is one crucial thing that you must known before you start to watch the film. Just don't watch it! Unless you read the book earlier. The common true fact is that the book will be always better than the movie. But here the situation is very much like i said before and way much worse. The film is really good, but when you compare it to the book, there is no good comparison. The film sucks in every comparison to the book.

The book one you have stared to read it is so absorbing. These more than 400 pages you can read in even 2 days i guessed. I truly recommend it for everyone who like when there is so much going on in the book. Every reader like me, will be sorry for the main character- Andrea, and will be so angry with Miranda- the boss from hell.

The girl who is right after her graduation from collage finds a job in Runway- fashion magazine. She wants to work there for 1 year because she knows that after that she will definietly get her dream job in New Yorker magazine. The more she works in Runway the more started to think only about the job and how to survive in the very odd and unknow world of fashion.

One of the best book I have ever red! So now go on and read it:)




3 komentarze:

  1. Ja niestety najpierw obejrzałam film, nie wiedziałam, że jest na podstawie książki. Jakiś czas później przeczytałam ten bestseller i się nie zawiodłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi sam film te sie podobal ale nie ma co porownywac do ksiazki:)

      Usuń

Spodobały Ci się zdjęcia? A może treść notki?
Masz pytanie? Z chęcią odpowiem.

Jeśli na którekolwiek z powyższych pytań odpowiedziałaś/eś tak lub nie, to

zachęcam do zostawienia komentarza.

Pamiętaj! Jeśli krytyka to tylko uprzejma i konstruktywna.Pozdrawiam moich Czytaczów:)